
Kancelář
Kancelář Centra společných služeb mikroregionu Ždánický les a Politaví (CSS) byla zřízena v červenci 2016 v rámci projektu SMO ČR "Posilování administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce".
Obce
Zkvalitnění a zefektivnění výkonu veřejné správy a veřejných služeb poskytovaných obcemi.
Občané
Zlepšení informovanosti, zvýšení dostupnosti a kvality a přístupu k poskytovaným veřejným službám
Region
Příprava a realizace projektů a akcí vedoucích k naplňování společných cílů a rozvoji celého regionu.
Sídlo kanceláře:
Obecní úřad Hrušky, č.p. 166, 683 52 p. Křenovice u Slavkova
e-mail: mikroregion@politaví.cz
Pracovníci:
Jaromír Konečný, DiS., manažer, tel. 604 639 603, e-mail: konecny@politavi.cz
Mgr. Ing. Lucia Halámková, specialistka pro rozvoj regionu, tel. 731 118 139, e-mail: halamkova@politavi.cz
O PROJEKTU CSS
Strategickým cílem projektu CSS je zvýšení profesionality výkonu veřejné správy a poskytování a rozvoj veřejných služeb v území pomocí sdílení prostředků a kapacit jednotlivých obcí sdružených do dobrovolných svazků obcí (DSO) dle zákona o obcích.
Dalším cílem projektu CSS je prostřednictvím vytvoření CSS na bázi meziobecní spolupráce při DSO dosáhnout:
- zkvalitnění a zefektivnění výkonu veřejné správy a veřejných služeb poskytovaných v rámci samostatné, příp. přenesené působnosti obcí,
- zajištění rovnoprávnějšího přístupu občanů k poskytovaným veřejným službám,
- zlepšení informovanosti občanů o poskytovaných veřejných službách,
- zvýšení dostupnosti a kvality poskytovaných veřejných služeb pro občany,
- přenos znalostí a vytvoření a/nebo rozšíření znalostní a zkušenostní báze zaměstnanců DSO,
- a ověřit tak funkčnost navrženého modelového řešení, které povede ke zvýšení odbornosti a optimalizaci administrativní kapacity obcí na bázi meziobecní spolupráce.
CSS budou poskytovat potřebné a požadované služby (dle požadavků starostů, a dalších zástupců obcí) v oblasti veřejné správy s důrazem na samosprávné kompetence např. v oblasti rozvoje obcí, právního a správního poradenství, organizačních a ekonomických agend, finančně-rozvojového managementu, poskytování informačního servisu apod.
CSS budou poskytovat obcím rovněž odborné poradenství v oblasti přeneseného výkonu státní správy (přestupková agenda, správa poplatků, evidence obyvatel a další) s cílem zvýšit odbornost a efektivitu jejich rozhodování. Rozhodovací pravomoc zůstane vždy na samotných obcích.
CSS budou sloužit jako společně sdílená administrativní kapacita obcí například pro:
- přípravu obecně závazných vyhlášek,
- přípravu právních dokumentů,
- přípravu vzorů nájemních nebo kupních smluv,
- zajištění odborných konzultací k aktuálním novinkám v legislativě,
- přípravu pravidelných hlášení pro orgány státní správy,
- zajištění právních služeb pro obce,
- zajištění vzdělání v požadovaných oblastech veřejné správy,
- přípravu, řízení a administraci projektů obcí,
- přípravu, řízení a administraci projektů mikroregionu,
- monitoring dotačních titulů,
- projektové poradenství obcí,
- přípravu a pravidelné aktualizace webových stránek DSO,
- přípravu informačního zpravodaje pro občany,
- propagaci a zvyšování informovanosti o činnosti CSS,
- odborné konzultace k veřejným zakázkám,
- zpracování vzorových dokumentů k veřejným zakázkám,
- spolupráci při zadání veřejné zakázky včetně účasti v komisi pro výběr zakázky,
- organizaci společných nákupů energií nebo jiných komodit,
- prosazování společných zájmů např. při vyjednávání s dodavateli služeb obcí (odpady, elektřina, plyn, telekomunikace apod.),
- spolupráci při zajištění zpracování strategie rozvoje obce,
- spolupráci při zajištění zpracování územního plánu obce,
- odborné poradenství a spolupráci při sestavování rozpočtu obce,
- odborné poradenství v oblasti daní,
- konzultace se stavebními odborníky,
- sdílený stavební dozor investora,
- poradenství v oblasti přenesené působnosti obcí.
Další oblastí činnosti CSS bude naplňování cílů stanovených v aktuálních rozvojových dokumentech DSO. Zaměstnanci CSS budou pravidelně monitorovat a vyhodnocovat průběh prací na naplňování cílů svého strategického dokumentu. Součástí těchto aktivit bude i aktualizace strategických dokumentů, příprava akčních plánů, zpracování projektových záměrů, realizace projektů apod.